zaterdag 18 februari 2012

Ik fiets rustig naar huis. Ik vraag me af wat Steffani gaat doen als ik haar negeer. Ze zal me er in ieder geval niet zomaar mee weg laten komen, dat is zeker. Maar wat zal ze doen? Ik steek een straat over en blijf stil staan. Ik voel er niet veel voor om via de korte weg door de stad te gaan. Zal ik via het boerenland fietsen? Gewoon over een rustig fietspad met muziek in mijn oren. Alleen het stinkt er zo naar de uitwerpselen van koeien en andere beesten.. Nou ja, wat maakt het ook uit? Ik heb mijn huiswerk al af voor morgen, dus ik heb alle tijd.. Ik draai me om en fiets een paar meter terug, dan sla ik af en fiets hard door. Na een paar minuten stop ik even. Ik pak mijn I-pod uit mijn tas en zet hem aan. Ik fiets in een rustig tempo verder. Steffani kan me volgens mij niet veel doen. Fysiek, tenminste. Maar ze wordt populairder en ze zou me mentaal wel de grond in kunnen beuken.. Zou Veerle dan voor me opkomen? Ik denk het wel. Veerle is niet zoals de rest en zij helpt me vast wel als Steffani vervelend doet. En Alec? Hoe zit het me hem? Ik vertrouw hem wel, maar hij liegt. Eigenlijk is dat raar.. Je kunt iemand toch niet vertrouwen als je weet dat hij liegt? Nou ja, ik heb wel door dat hij liegt, misschien is het dan anders en ik heb het gevoel dat hij me nodig heeft..

Ik zet mijn fiets in het schuurtje en loop naar binnen. 'Hoi! Ik ben thuis!' roep ik. Er komt geen antwoord. 'Mam?! Pap?!' Het blijft stil. Ik loop de woonkamer in. Op tafel ligt een briefje:

 Lieverd,

Je vader en ik zijn een tijdje weg voor ons werk.. We denken dat we morgenavond thuiskomen, maar we weten het niet zeker.. We bellen je nog wel. In het laatje ligt geld voor eten, koop maar iets lekkers.

Liefs, mam

Ik zucht. Ze zeggen nu wel dat ze morgenavond terugzijn, maar waarschijnlijk duurt het wel wat langer. Ik loop naar het laatje waar altijd het geld in zit als ik alleen thuis ben. Er ligt 200 euro in. Nu weet ik wel zeker dat het langer gaat duren. Ik zucht. Bah, waarom laten ze me altijd alleen? Kunnen ze niet één keer voor mij thuis blijven? Zouden ze wel voor hun werk wegmoeten? Willen ze er niet gewoon met zijn tweeën tussenuit? Ik moet hun email maar eens gaan lezen.. Ik pak de telefoon en bel voor een pizza. Daarna plof ik op de bank en zet de tv aan. Normaal ben ik een net meisje en zorg ik dat het huis er nog netjes uitziet als mijn ouders terugkomen, maar ik weet niet of me dat deze keer weer gaat lukken...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen