maandag 20 februari 2012

Ik loop naar mijn kluisje. Alec en James staan ervoor. Ik zucht en loop door. 'Mag ik erbij?' vraag ik. Ik merk dat ik een hoofd zo rood als een tomaat heb. 'Ik hoorde van James dat jij goed kon zingen,' zegt Alec. Ik kijk James even kwaad aan. 'Dat heeft hij verzonnen.' Ik duw hem aan de kant en open mijn kluisje. 'Hij hoorde het van Veerle en ik geloof niet dat zij zoiets zou verzinnen.' Ik gooi mijn boeken in mijn kluisje. 'Nou, dan kan ik zingen. Oké, en wat dan nog?' Ik sluit mijn kluisje en kijk hem onderzoekend aan. Mijn benen trillen. 'Kom een keertje kijken bij een repetitie. Ik zou het echt heel leuk vinden.' Ik rol met mijn ogen. 'Dan kun je lang wachten.' Ik draai me om en loop weg. O, help.. Hoe lang zou ik vol kunnen houden dat ik niet wil? Waarschijnlijk gaat Veerle hier ook over beginnen en Steffani en de andere ook. Hoe lang hou je stand tegen zoiets? 'En?' vraagt Veerle die ineens voor me staat. Ik schrik en lach. 'Wat?' 'Heb je ja gezegd?' Ik schud mijn hoofd. 'Veerle, ik wil dit niet.' Ze kijkt me met hondenoogjes aan. 'Dit hou je nog geen week vol,' zegt ze. Ik blaas een plukje haar uit mijn gezicht. 'Dat denk ik ook, maar ik ga het wel proberen.'

Ik loop het lokaal van meneer Bendo in. 'Ah, kijk eens WIE we hier hebben.' Hij steekt zijn hand op. 'WAT kan ik voor je doen?' 'Ik kom het verslag van mij en Alec inleveren.' 'En WAAR is Alec dan?' 'Eh, in de aula, denk ik.' 'En dan moet jij het ALLEEN inleveren?' 'Dat maakt niet zoveel uit hoor, meneer.' Jee, deze man spoort echt niet. Ze zouden hem moeten onderzoeken. 'OKÉ.' Hij neemt mijn verslag aan en controleert of onze namen erop staan. 'James vertelde VANDAAG dat ze een nieuwe ZANGERES nodig hebben.' Ik knik. 'Ja, dat hoorde ik ook.' 'Hij zei dat JIJ wel goed kon zingen.' O nee.. Zit hij nu ook al in het complot? 'Oké,' mompel ik. 'Probeer het eens, MEIS, je werkt altijd ZO hard dat je wel eens iets LEUKS kan doen.' Ik staar hem aan. Denkt hij nou dat ik niets leuks doe? Dat ik alleen maar hard werk? 'Echt, je bent één van mijn BESTE leerlingen en dat blijf je ook wel. PROBEER het eens.' Ik knik aarzelend. Hij zit in het complot. Vandaar dat Alec mij het verslag liet inleveren. Niets omdat meneer Bendo mij mag en hem niet, dat we nu een hoger punt zouden krijgen. Het is allemaal beacht. Dit houd ik nog geen dag vol. Waarom willen ze toch zo graag dat ik in hun bandje kom? O.. Help, help, help.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen