maandag 5 maart 2012

Ik fiets met een glimlach tot aan mijn oren naar huis. Het was echt ge-wel-dig! Na de eerste paar noten hadden ze me te pakken en zong ik met mijn ogen gesloten mee. In het begin was ik nog onzeker, dat wel, maar ze waren dol enthausiast. Toen we bij het vierde nummer kwamen, het nummer dat nu in de top-40 op de eerste plaats staat, ging ik helemaal los. Ik zing voor mezelf mee met mijn I-pod. Ineens word ik ingehaald door vier meiden uit mijn oude klas. 'Ach kijk nou, ze zingt nog steeds als een wanhopige die gehoord wil worden. Ze heeft nog niets geleerd in al die tijd,' zegt er één. 'AU! Mijn oren,' gilt een ander. Ik kijk ze met een glimlach op mijn gezicht aan. 'Kom vrijdagavond dan maar naar het café waar SMASH ook optreedt, je wenst dat je een tijdmachine had.' Ik zet de neppe glimlach van Steffani op. Ze kijken me aan alsof ik gestoord ben. 'We zouden al komen omdat Alec mij leuk vindt,' zegt er één. 'En die James is van mij,' roept een ander. Ik glimlach en knik. 'Tot vrijdag dan, hè?' Ik sla af. Ik hoor nog net dat ze me ontzettend hard uitlachen, maar het kan me niets schelen.

Ik open de voordeur. Er hangt een heerlijke geur. Ik snuif diep en gooi mijn tas onder de kapstok. 'Ik ben thuis!' roep ik. Mijn moeder komt met een schort om de hal in. 'Hoi, lieverd. Hoe was je dag?' We horen een geluid. Ze draait zich om en rent gauw weer naar de keuken. Ik loop haar achterna. 'Leuk, ik zit officieel in SMASH. Het was echt heel leuk.' Mijn moeder lacht. 'Zozo, mijn dochter wordt een ster.' Ik ga op de barkruk zitten die in de keuken staan. 'Was het maar waar. Nee, ze treden hier in de buurt op, maar veel verder gaan ze niet, denk ik.' Mijn moeder lacht. 'Zou je dat willen dan?' 'Waarom niet?' 'Nou, alle beroemdheden worden dag en nacht achterna gezeten, ik zou dat niet willen, hoor.' Ik haal mijn schouders op. 'Dat zou dan het nadeel zijn, maar er zijn ook zat voordelen.' Mijn moeder glimlacht. 'Straks komen tante Leslie en oom Hans. Trek je zo iets netjes aan?' Ai, tante Leslie en oom Hans.. Als zij er zijn, moet ik me netjes gedragen, mam zet de lekkerste dingen op tafel en pap praat alleen maar over aandelen. Mijn moeder heeft nooit een goede band gehad met tante Leslie. Ze willen beide beter zijn dan de ander...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen