donderdag 15 maart 2012

Ik zit zenuwachtig op een tafel in de aula. Veerle heeft me honderden tips gegeven om een stilte te voorkomen. Ze had de halve klas bij elkaar gegild toen ik haar vertelde dat ik vandaag met Alec zou gaan zwemmen. Ze was razend enthousiast. Eigenlijk heeft ze me alleen maar zenuwachtiger gemaakt. Alles wat ze me heeft verteld, spookt door me heen. Ze wilde niet met me wachten, want dadelijk zou Alec denken dat zij ook meegaat. Iets wat volgens haar echt niet mocht gebeuren. Ik zag het punt er niet van in, maar ach.. Als zij het zegt.. Ze zei dat ik haar moest bellen zodra ik weer thuis was. We zullen alles doornemen en dan beslissen of hij me wel of niet leuk vindt. Eigenlijk weet Veerle het al, tenminste, ze denkt het te weten. Ze denkt dat hij me écht leuk vindt, maar ik twijfel er nog over. Steffeni was niet zo enthousiast dat ik met Alec ging zwemmen. Maar ja, zei heeft iets met hem gehad. Ze zal wel jaloers zijn. Alec zwaait voor mijn gezicht. ‘Hee, kraaitje, lekker aan het dromen?’ Ik glimlach. ‘Misschien.’ ‘Zullen we gaan?’

'Wie het eerst in het water is!' brult Alec terwijl hij al over het strandje holt op weg naar het water. Ik trek rustig mijn shirtje uit en mijn bikini recht. Dan ren ik hem achterna. Ik ren het water tot aan mijn knieën in. 'JEMIG! Het is ijskoud!' gil ik. Alec komt boven water en schudt zijn haren uit. Ik ril en blijf staan. ‘Nou, kraaitje, in één keer!’ Ik schud lachend mijn hoofd. ‘Echt niet!’ Alec rent naar me toe. Ik wil weg rennen, maar hij is vele malen sneller dan ik. Hij grijpt me vast en tilt me op. Dan loopt hij tot aan zijn borst het water in en laat mij dan helemaal in het water vallen. Ik kom proestend weer boven water. Alec grijnst. Ik voel zijn vingers bij mijn hand. We staren elkaar aan. Ik weet niet hoe lang, maar het lijkt een eeuwigheid te duren. Ik merk dat hij mijn hand vastpakt. Ik glimlach. Het koude water voelt ineens niet meer koud. Eerder warm. Maar misschien komt het omdat ik vanbinnen warm ben. Alec doet een stapje naar me toe en voordat ik doorheb wat ik doe, voel ik zijn lippen op de mijne en staan we te zoenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen