maandag 19 maart 2012

Meneer Bendo staat al klaar als Alec en ik binnenkomen. Niet dat er al iemand oplet, maar hij staat al voor de klas. Als Alec en ik zitten, begint hij. 'Goedemorgen, KLAS!' Hij zwijgt even. 'Ik zie dat er een nieuw STELLETJE is!' Ik kijk om me heen. Alec en ik hadden elkaars hand niet vast en we hebben elkaar ook niet anders behandeld dan normaal. Heeft hij ons dan gezien bij de kluisjes? Maar hij was toch al lang in zijn lokaal? Misschien was hij ook bij de Grote Plas? Hadden we hem dan niet gezien? Zo groot is de Grote Plas niet. 'Goed, we gaan beginnen met een NIEUW thema!' Hij rent naar de computer en klikt met de muis. De volgende dia verschijnt. Meneer Bendo kijkt trots voor zich uit en rent gauw weer terug naar het bord. 'We gaan het hebben over iets dat we al eerder hebben behandeld in de derde, als het goed is.' Moet ik dat leuk vinden? Het betekent wel dat ik niet echt meer hoef te leren voor biologie de komende tijd, maar je leert ook geen interessante dingen meer.. 'We gaan het hebben over erflijkheid!' Ik zak onderuit op mijn stoel. Saai... Alleen, hoe weet hij dat over Alec en mij?

Als een lopend vuurtje gaat het door de school heen dat Alec een nieuw vriendinnetje heeft. Mijn naam wordt later pas genoemd. Zo zie je maar weer dat ik nog niet heel populair ben. O, en natuurlijk wordt mijn naam met verbazing genoemd. Alsof het is: Hoe kan dat nou? Zij kan toch niemand krijgen? Nou ja, tot nu toe was dat ook zo, maar nu heb ik Alec. 'Maar wie begon nou met zoenen?' vraagt Steffani. Ze probeert geïnteresseerd over te komen, maar het lukt haar niet. Ze klinkt boos, een tikkeltje jaloers. 'Hij,' zeg ik terwijl ik een hap neem van mijn boterham. Steffani bekijkt haar nagels. 'Nou ja, je mag hem hebben, schat.' Pff, alsof ik haar schat ben. Waarom noemt ze me zo altijd? Trouwens, alsof zij hem niet meer wil.. Veerle lijkt het ook te merken. 'Vind je hem nog leuk?' vraagt ze. Steffani lacht. 'Wie? Alec? Doe niet zo gek!' Ik trek mijn wenkbrauwen omhoog. 'Wat zit je dan dwars?' Ze kijkt me boos aan. Eigenlijk had ik dit niet willen zeggen. Ze staat op. 'O, er zit mij een heleboel dwars,' zegt ze koel terwijl ze haar tas pakt. 'Onder andere dat jullie geen goede vriendinnen meer voor mij zijn.' Ze draait zich om en loopt weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen