zondag 29 april 2012

Ik duik automatisch in elkaar om de klap zo goed mogelijk op te vangen, maar er komt geen klap. Ik kijk weer op. Alec heeft de arm van de pesterijenleidster vast. Hij laat haar arm los. Ze kijkt hem verbaasd aan. 'Waarom zou je het erg vinden dat ik haar een mep verkoop?' Haar stem klinkt lief en zoet. Overdreven lief en zoet. Alec trekt zijn wenkbrauwen op. 'Waarom zou je iemand slaan?' 'Eh.. Omdat ze mij probeerde te dissen!' 'Dat vind ik geen reden om te slaan.' 'Wat maakt jou het uit dat ik háár sla?' Ze kijkt hem uitdagend aan. 'Veel,' zegt Alec, 'ze is mijn vriendin.' Even is de pesterijenleidster doodstil. Dan barst ze in lachen uit. 'O, Alec, je bent zó grappig!' gilt ze. Alec gaat dichter tegen me aanstaan. 'Ze is gek,' fluistert hij. Ik knik. 'Alec maakt geen grapje,' zeg ik. Ze kijkt me vernietigend aan. Ik kijk op dezelfde manier terug. Haar lach verdwijnt van haar gezicht. 'Maar, Alec, je nodigde mij hier uit omdat je mij leuk vindt!' Alec schudt zijn hoofd. 'Nee, dat heb jij ervan gemaakt. Ik nodigde jou hier uit omdat ik wil dat je weet wat je met iemand doet als je iemand pest.' Ze kijkt ons onbegrijpend aan. Alec gaat op de tafel zitten. 'Wacht, dus je vindt mij niet leuk? Je vindt haar leuk?' Alec knikt. 'Bewijs dat maar eens.' Ze klinkt tevreden met zichzelf. Waarom begrijp ik niet helemaal.. Misschien wel omdat ze denkt dat we liegen en ze denkt dat Alec mij nooit zou zoenen ofzo.. Maar dat ziet ze verkeerd, want voordat ze nog iets kan zeggen, zoent Alec me en verdwijnt alles en iedereen om me heen.

We zitten met zijn allen weer aan 'onze' tafel. We hebben hem opgeëist, daarom is-ie nu van ons. Het laatste bandje speelt een vrolijk deuntje. Als ik de jury was, dan werden wij of Blond de winnaars. De andere bandjes zijn gewoon.. tsja, hoe ga ik het noemen? Het zijn gewoon groepjes die het leuk vinden om samen wat te spelen. Niet echt iets waar andere mensen wekelijks naar willen luisteren, al zeg ik het zelf. De meisjes van Blond denken trouwens dat ze al gewonnen hebben. Ze zijn al flink aan de alcohol geslagen. En op één of andere manier zijn ze ineens ook niet meer aantrekkelijk. Tsja, eigenlijk wel logisch als je hebt gezien dat er net twee kotsend op de straat stonden... En ik ben niet de enige die het heeft gezien. Sam en de anderen zijn zelfs hier weer gaan zitten. Bij hun ouders nog wel!! Haha.. Nooit gedacht dat dát nog zou gebeuren. Eigenlijk is het wel gezellig. Weetje, ik heb zin in een pizza..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen